وبلاگ نشریه دخترانه "اوج"

۵ مطلب توسط «زهرا» ثبت شده است

محض دلتنگی

اینجا کسی دلش تنگ یاران قدیمی است.
پاسداشت 95
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
زهرا

لازمه بدونم؟!


شش سال گذشت، اما هنوز برخی به دنبال راستی حقیقت نرفته­ اند و به شنیده ­ها اکتفا کرده­اند. شنیده­ هایی که حتی برخی دیگر به آن­ها نیندیشیده ­اند.

شش سال گذشت، اما هنوز هستند مدعیان دروغینی که توبه نکرده و قصد برهم زدن آرامش جامعه و کند کردن سرعت حرکت انقلاب را به هر نحو ممکن دارند، تا شاید آبی گل آلود شود و ماهی ­ای صید کنند که طعمش به مذاقشان حسابی خوش آید.

این تنها یک  درخواست، تحلیل دانشجویی است برای دوستانی که آن روزها در تب و تاب عبور از روزهای کودکی به نوجوانی و یا تثبیت نوجوانی بودند. برای تویی که آن روزها اینقدر سرت در کتاب و کلاس و آزمون و تست بود که شاید اصلاً  حواست به گفت و شنودهای خانواده­ ات هم نبوده چه رسد به چک کردن اخبار و رصد کردن اوضاع و احوال مملکت، تا برایت سؤال شود چه شده است این ملت را که اینگونه خروشان و بی­ تاب، با بغض و کینه و نفرتی توأم با امید به آینده­ ای روشن برای کشور و اعتقاداتشان اینگونه مانند سیلی خروشان جاری شده ­اند و فریاد می­ زنند " ...مملکت حسینی بی صاحب نیست " . چه کسی و یا چه چیزی جز حق طلبیشان اینان را اینکونه به این صحنه کشانده است تا دوباره نقش آفرینی ­ای کنند از جنس 22بهمن­ ها.انگار انقلابی تازه در راه است و عبور از صد فتنه و توطئه برای پیروزی­ ای دوباره.

نمی­ خواهم تکرار مکررات کنم از همه آن اخبار و اطلاعاتی که اگر حوصله کنی و تنها 2 ساعت وقت بگذاری و در گوگل محترم جستجویی کنی همه را خواهی فهمید و قضاوت به حق خود را خواهی کرد.

دانشجویی که قصد دارد خواب نماند  و می­ ترسد از قضا شدن نماز امت [1] باید بیدارتر از این حرف ­ها باشد و از عدم آگاهی، ندانستن و تحلیل نداشتن بهراسد.و بیش از آن از این که تحلیل ­های دیگران را به راحتی و بدون ذره­ ای اندیشه به خود بقبولاند.

بخوانیم، پرس وجو کنیم، بیندیشیم تا بتوانیم در مرحله اول بصیرت خود را افزایش دهیم و در مراحل بعد باعث بصیرت افزایی دیگران باشیم[2].

فکر کنیم:

نه دی یعنی ؟

واقعاً فتنه­ ای در کار بود؟

فتنه چیست؟

فتنه­ گر کیست؟

برخورد نظام با فتنه ­گران درست است؟ (حصر- ممنوع التصویری-عدم حضور در دانشگاه)

و بسیاری سؤالات دیگر که باید برای خود روشن کنیم پاسخشان را.

پ.ن.

1- روز نه دی همه اقشار جامعه با همه سن و سالی حضور داشتند.متن را برای بیخبرانی امثال خودم در آن روزها نوشتم.

2- نویسنده خود برای سؤالات بالا هنوز پاسخ روشنی ندارد. بنابراین خوشحال می­ شود با دیگر دوستان در این زمینه­ ها گفت و گو کند.

 



[1] - اگر دانشجو خواب بماند نماز امت قضا می­ شود. شهید بهشتی

[2] -باید خوب­ ها خوب تر شوند، تا بدها خوب شوند. برگرفته از سخنان حاج آقا پناهیان.

۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
زهرا

من متوجه نبودم...

کنار پیاده رو، بغل دست نانوایی منتظر ایستاده بودم .دختر بچه ای زیبا با شیطنت های خاص خودش توجه مرا به خود جلب کرد. پوشش چندان مناسبی نداشت و البته سن و سالی!!!
نگاهی به صف نانوایی انداختم تا ببینم چقدر مانده به پایان انتظار،  که نگاه های نامناسب پسر جوانی به پاهای این دختر بچه رشته افکارم را پاره کرد و صحنه هایی از فیلم  هیس را بیادم آورد.
از نانوایی که آمدیم بیرون سریع هرآنچه را که دیده بودم گفتم.پرسید همین دختر بچه جلویی پوشش مناسبی دارد؟؟ و با لحنی تعجب آمیز پاسخ دادم همین دختر بچه بود. مادری آرام و باوقار و محجبه داشت. شک و تردید گفتن یا نگفتن وجودم را گرفته بود.
-عصبانی میشود و داد و بیداد راه می اندازد.
-محترمانه می گوید به شما چه؟
-اصلا چگونه به او بگویم ؟ با کدام کلمات ؟
-...
سر کوچه رسیده بودیم و راهمان جدا می شد. گفت برو و خیلی راحت و محترمانه به او بگو. بسم الله الرحمن الرحیم چند قدمی برداشتم و صدا زدم خانم خانم  ببخشید... سرش را برگرداند و ایستاد. می توانم چند لحظه وقتتان را بگیرم؟ البته بدون حضور دخترتان.تعجب کرد اما پذیرفت...با کلی ببخشید عذر می خواهم ، دختر شما مثل خواهر من. گفتم آنچه باید را ... مادر با اندوهی تأمل برانگیز پاسخم داد شما درست می گویید من متوجه نبودم...


۴ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰
زهرا

به یادتون بودم

دیروز، یعنی همین چهاردهم به اتفاق خانواده رفتیم زیارت حضرت احمد بن موسی، شاهچراغ و برادر بزرگوارشون سید میرمحمد. 

دعاگو همه دوستان بودم.


بارگاه حضرت سیدمیرمحمد

سید میر محمد


بارگاه مطهر حضرت شاهچراغ


شاهچراغ

۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
زهرا

ن + ظ + م = موفقیت

هر روز صبح که بیدار میشم ذهنم پر از برنامه های رنگارنگ هست اما روز که به آخر می رسد و میخواهم دوباره به رختخواب برم با ذهنی آشفته و پریشان چشم برهم می نهم و تمام برنامه های انجام نشدم مانند فیلم سینمایی از جلو چشمام می گذره.
آ ه ه ه ه و حیف که از این آه من در نیمه شب کاری ساخته نیست.
این روزهای پس از ازدواج بی نظمی ها و سردرگمی هایم افزایش یافته است (بخوانید یافته بود چون الان تقریباً فهمیدم باید چیکار کنم و مثلا نظم پیدا کردم) البته فکر نکنید قبلا منظم بودم .نظم تمرین می خواد که من همیشه بهش بی توجه بودم و مصداق بارز هر چه پیش آید خوش آید. فکر نمی کنم چیزی به اندازه نظم نداشتن بتونه تار و پود برنامه های آدم رو از هم جدا کنه بخصوص وقتی مسئولیت هات زیاد میشن اگه منظم نباشی کلاهت پس معرکه هست.حاج آقا پناهیان می گفتند کار هر روز را همون روز انجام بدید چون فردا زمان انجام دادن یه کار دیگه است .
خلاصه کلام بی نظمی چیز خوبی نیست...

نظم

۴ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
زهرا